هوش تجاری پراتا (Business Intelligence) چیست؟

هوش تجاری پراتا، محصول منحصر به فرد تولید شرکت هوش مصنوعی پراتا تکنولوژی میباشد ، ابتدا باید بگوییم که تعریف هوش تجاری چیست . هوش تجاری یا BI به مجموعه فرآیندها، فناوری ‌ها و ابزارهایی گفته می ‌شود که به سازمان‌ ها کمک می ‌کند تا از داده‌های خود استفاده کرده و اطلاعات به دست آمده را به دانش، تحلیل ‌ها و تصمیم‌ گیری‌ های بهتری تبدیل کنند. این فرآیند به شرکت‌ ها امکان می ‌دهد تا از داده ‌های خود به شکل بهتری استفاده کنند و بهترین تصمیمات را بگیرند.

پراتا نیز یک ابزار مثل تمامی ابزارهای دیگر این فرایند طراحی کرده تا کاربران به راحتی بتوانند دیتا های خود را تجزیه و تحلیل کنند. تجزیه وتحلیل داده های یک کسب و کار بسیار به فرایند رشد آن کمک میکند به صورتی که اطلاعات بدست آمده را جمع آوری ، دسته بندی ، نمودار کشی و طبقه بندی و... کرده و از آن جهت تصمیم گیری های مهم استفاده میکنند .

فضای هوش تجاری پراتا (Business Intelligence)

ابزار تولید شده توسط پراتا ، ابزار بسیار مناسبی است که میتوانید با تهیه آن به راحتی فایل های خود را بر آن بارگذاری کنید و سپس آن ها را گروه بندی ، طبقه بندی و حتی به صورت نمودار رسم کنید. بهترین مزیتی که این ابزار دارد این میباشد که لازم نیست تا فرمول های ریاضی یا حساب کتاب های دقیقی بر روی اطلاعات خود انجام دهید تا به اطلاعات بهینه دسترسی داشته باشید.

فضای هوش تجاری پراتا به گونه ای طراحی شده که میتوانید اطلاعات و فایل های خود را بهینه کنید و آن ها را به صورت خام و اطلاعات اضافی بارگذاری نکنید .این فضا از داشبورد ، فایل ها ، نمودارها و تیکت ها تشکیل شده است .

در قسمت داشبورد میتوان اطلاعات خود را مشاهده کنید ، در بخش فایل ها با یک کلیک به صفحه ای جدید وارد میشوید که در آن می توانید فایل های خود بارگذاری ، ویرایش یا حذف کنید.


فضای داشبورد

با کلیک بر روی سه نقطه ای در انتهای فایل شما قرار دارد میتوانید اطلاعات حجم ، ستون ها ، سطرها، تاریخ ایجاد را مشاهده کنید و حتی می توانید فایل را ویرایش یا حذف کنید.


ویرایش ستون

در بخش نمودارها نحوه ایجاد پلات ها و گروه ها قرار دارد که به آسانی میتوانید پلات ها و گروه های خود را ایجاد کنید . نمودارها به فهم بصری ما کمک میکند که اطلاعات را به صورت نموداری درک کنیم .نمودارها با توجه به نیاز ها رسم می شوند که میتوان آن را به صورت محورهای x و y رسم نموده و خود انتخاب کنیم که محور x و y چه داده ای باشد


نمودار ها

مزیت های هوش تجاری پراتا (Business Intelligence)

هوش تجاری پراتا ، مزیت های بسیاری دارد که به تک تک آن اشاره خواهیم کرد، مهم ترین خبر در رابطه با این ابزار این است که ورژن های دیگر هوش تجاری پراتا در راه است که شامل :

1.دستیار صوتی

2.امکان کد نویسی با زبان برنامه نویسی پایتون و R

3.اضافه شدن هوش مصنوعی

دستیار صوتی این ابزار به گونه ایست که دیگر نیاز به نوشتن و تایپ پیدا نخواهید کرد ، کافی است که هرچه لازم دارید را با صدای خود بیان کنید تا هوش تجاری پرتا آن را در اختیارتان قرار دهد.

امکان کد نویسی با زبان های برنامه نویسی پایتون و R برای کسانی ایجاد میشود که میخواهند اطلاعات خود و تغییرات

اضافه شدن هوش مصنوعی به این ابزار به صورتی است که اسکریپت های خود را پیاده سازی کرده و آن ها را به راحتی ایجاد کنید تا در زمان خود صرفه جویی کنید.

مزیت های این ابزار بسیار است که در بخش زیر آن ها را نام خواهیم برد :

  • گروه بندی کردن دیتا ها

  • ارتباط با پشتیبانی 24 ساعت

  • درخواست ارائه کامل هوش تجاری دیتابیس از شرکت پراتا

  • ایجاد پکیج محلی و مدیریت دیتا ها

  • اتصال به سیستم دیتابیس

  • اتصال به سیستم دیتابیس

  • پاکسازی دیتاهای خام و دسترسی به دیتا بهینه

  • مرتب سازی دیتاها به صورت ستونی ، سطری و...

  • داشبورد سازی اختصاصی

  • دسته بندی ، ویرایش ، ذخیره ،رسم نمودار و انیمیشن سازی گراف ها

نتیجه گیری

شرکت پرتا تکنولوژی با طراحی و درایت خود ابزار هوش تجاری را پیاده سازی کرده تا فقط با چند کلیک اطلاعات لازم خود را بدست آورید ، راحتی کاربران و سهولت کار اولین قدمی است که این شرکت در اختیار مشتریان خود قرار داده تا با آن کسب و کار خود را رونق ببخشند.

هوش تجاری پراتا به گونه ای سازماندهی شده که تمامی کسب و کارها بتوانند به رشد خود دست یابند و اطلاعات مهم خود را به صورت بصری ترسیم کنند ، پراتا مزیتی بسیار بی نظیر در اختیار صاحبان کسب و کار قرار داده تا بدون داشتن دانش فنی بتوانند کسب و کار خود را سازماندهی کنند و حتی در صورتی که تمایل داشته باشند میتوانند از پراتا بخواهند تا تمامی اطلاعات مورد نیاز کسب و کار خود را آن بسپارند و هوش تجاری خود را دریافت کنند.